HTML

Díszmagyar - Az álhírgyár

Az oldalon található bejegyzések sajátos véleményt tükröznek, nem pártok vagy politikai csoportok kialakított véleményét mutatják be. Amennyiben az itt olvasottak további gondolatokat ébresztenek, írjon hozzászólást. Tegyen így akkor is ha véleménye nem egyezik a szerző véleményével!

InMemoriam

Nem Nem Soha!

Utolsó kommentek

  • cxc: A veszély a hegymenete optimalizált terepjáróban rejlik. Ha az ilyen szürke autó nagyobb átétbe k... (2014.04.09. 21:12) Orbán Express
  • cxc: Ez volt az első gondolatom ahogy pár nap különbséggel ÉK ban és Iránban is volt rengés :-) (2013.04.11. 17:56) Klasszikus összeesküvés elmélet?
  • Nomen Nescio: Én Európa erejét pont a sokszínű kultúrájában és nem a "globalomaszlagosított" olvasztótégelyben l... (2013.04.09. 21:23) Kétegyország
  • cxc: Megint belepofázom a saját magam hülyeségét :-) Elvégre én is hűséges olvasója vagyok a blogodnak... (2013.04.09. 15:47) Kétegyország
  • cxc: Csak annyira árnyalt amennyire árnyaltnak akarod látni. Próbáld meg elmagyarázni a gyerekednek, ho... (2013.03.25. 14:44) "Kétmagyarország" hány ország?
  • Utolsó 20

Metró4 (Budapest) vs Alagút (Voralberg)

2008.11.14. 21:12 Nomen Nescio

Ez az egész onnan jutott eszembe, hogy eladjuk, mármint a főváros eladja a főgázt, a bevételt pedig fejlesztésre fordítjuk. Ilyen beruházások mellett persze bőven van is mire fordítani.

A 4-es metró induló költségvetése 350 milliárd forint volt. Most már 517 milliárdnál tartanak Az első szakasz (Etele tér – Baross tér) 7,3 km. Ismerősöm Ausztria tőlünk legtávolabbi sarkában lakik, ahol egy már meglévő alagút mellé tervezik, hogy egy újabb alagúttal két egyirányú csövet hoznak létre. A beruházás 190 millió Eurós költségvetésében benne van az új nyugati csőnek nevezett alagút, és a régi keleti cső felújítása is.

 

Nyílván műszakilag eltérő megoldásokról lehet szó, de alapvetően két alagút, amelyek hossza nagyjából egyforma, az egyik költségvetése azonban egy kilométerre vetítve duplája a másik teljes költségvetésének. Lehet tippelni, hogy hol olcsóbb. Igen, Voralbergben. Itt vannak a számok: (innen) 

 

 

 

 

(Errichtung Weströhre) nyugati „cső” 

 

Gesamtlänge: ca. 

7,5 km

teljes hossza

 

davon Tunnellänge: ca 

6,5 km

konkrét alagút hossza

 

Geplanter Baubeginn Weströhre 

 Ende 2006 vége

Ende  tervezett építési kezdet

 

Geplante Verkehrsfreigabe: Weströhre 

2011

várható átadás ideje

 

Anschließend Sanierung Oströhre (a már meglévő) keleti cső felújítása 

 

Vollbetrieb im Richtungsverkehr: 

Ende 2011vége-

Anfang 2012 eleje

teljes üzem indulása

 

Gesamtkosten: ca. 

EUR 190 000 000

Cca: HUF 47 500 000 000

Költségvetés összesen

 

DTV: 2005: ca 

23.000 Kfz/24h (autó/nap)

. kihasználtság

 

Prognose 2020: ca 

46.200 Kfz/24h (autó/nap)

előrejelzés 2020ra

 

Értem én, hogy itt 10 megálló, a hozzá tartozó üzemek, kiszolgáló létesítmények, villamosság, közműhálózat, sínpálya meg minden, de ez az arány mellbevágó. Osztok szorzok, egy kilométer alagút nálunk  70 821 917 808 (hetvenmilliárd nyolcszázhuszonegy millió kilencszáztizenhétezer nyolcszáznyolc) Ft. Voralbergben a hegyen átvezető alagút egy kilométere: 6 785 714 281 Ft.

Erről jut eszembe, egy másik ismerősöm, aki egyébként az építőiparban mozog otthonosan, utána járt a BKV beszerezte Volvo csuklós buszoknak. A BKV közbeszerzési eljárás keretében megvette a járművek darabját 60 millióért, nyilván gondolhatnánk, hogy nagy mennyiségben olcsóbban lehet hozzájutni. Tessék kapaszkodni! A vásárlások idején bármely magyar állampolgár, akinek rendelkezésére állt az összeg, megvehette 47 millióért darabját, amiben a leszállítás is benne volt! Megint osztás-szorzás, a különbség 13 millió darabonként, ami az először vásárolt 50 busz esetében egyszerű matematikai feladat teljesítése után a 650 000 000 Ft összeget adja ki. Ez további 11 busz vásárlására lett volna elég! Nyilván itt is tanácsadói díj és közvetítői jutalék, meg ilyesmi… Miért van szarban a főváros? Az egész ország?

2 komment

Címkék: metró pénzügy főváros

A bejegyzés trackback címe:

https://diszmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr29769452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.11.19. 02:34:37

2 dolog maradt ki szerintem:
1.: ezen a nyomvonalon el se kellett volna kezdeni a metrot építeni.
2.: azért egy város közepén csak más fúrni, mint egy hegyben :-)
Aranyos sztori még:
Egy budapesti igen neves közgazdasági iskolában előadást tartott napjaink egyik leghíresebb magyar közgazdászának a fia, aki az életéről beszélt. Megtudhattuk, hogy ügynök volt külföldön (nem mondta konkrétan, de burkoltan utalt rá, pl. kutatóként "leszerelték" stb.) most pedig egy sikeres magyar céget vezet. Véleménye a korrupcióról: "A korrupció ellen csak úgy lehet küzdeni, hogy nem veszel részt benne". És ezt ajánlotta az összes leendő közgazdász palántának. Más nap reggel (az előadás vége után kevesebb mint 10 órával) megjelent egy cikk egy igen vaskos szerződésről ez a cég és bkv közt. Tanácsadás, előre x évre y milliárdért... Akár utánna is lehet keresni ennyi infóból az összes szereplőnek. Szóval ne vegyünk részt benne... Hát ne... Szóban semmiképp

Nomen Nescio · http://diszmagyar.blog.hu/ 2008.11.19. 07:20:57

Aki nincs a tűz közelében, az nem égetheti meg magát. Nekem persze bárki mondhatja, hogy ne vegyek részt benne, de ez engem eddig nem nagyon fenyegetett... :)