HTML

Díszmagyar - Az álhírgyár

Az oldalon található bejegyzések sajátos véleményt tükröznek, nem pártok vagy politikai csoportok kialakított véleményét mutatják be. Amennyiben az itt olvasottak további gondolatokat ébresztenek, írjon hozzászólást. Tegyen így akkor is ha véleménye nem egyezik a szerző véleményével!

InMemoriam

Nem Nem Soha!

Utolsó kommentek

  • cxc: A veszély a hegymenete optimalizált terepjáróban rejlik. Ha az ilyen szürke autó nagyobb átétbe k... (2014.04.09. 21:12) Orbán Express
  • cxc: Ez volt az első gondolatom ahogy pár nap különbséggel ÉK ban és Iránban is volt rengés :-) (2013.04.11. 17:56) Klasszikus összeesküvés elmélet?
  • Nomen Nescio: Én Európa erejét pont a sokszínű kultúrájában és nem a "globalomaszlagosított" olvasztótégelyben l... (2013.04.09. 21:23) Kétegyország
  • cxc: Megint belepofázom a saját magam hülyeségét :-) Elvégre én is hűséges olvasója vagyok a blogodnak... (2013.04.09. 15:47) Kétegyország
  • cxc: Csak annyira árnyalt amennyire árnyaltnak akarod látni. Próbáld meg elmagyarázni a gyerekednek, ho... (2013.03.25. 14:44) "Kétmagyarország" hány ország?
  • Utolsó 20

Állami támogatás a BKV részére?

2008.11.27. 17:25 Nomen Nescio

Röpködnek a milliárdok, és az egymásnak ellentmondó információk. Kedden még arról számolt be Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője, hogy a BKV nem kap kiegészítő támogatást, majd még aznap Demszky Gábor főpolgármester arra utalt, hogy a főváros reményei szerint a parlament a költségvetési módosító indítványok között megszavazza azt is, amely plusztámogatáshoz juttatja a BKV-t. Szerdán Gyurcsány Ferenc a kormányszóvivői tájékoztatón már a támogatás nagyságrendjéről is adott felvilágosítást, amely 40 milliárd körülire tehető.

Ha jobban belegondolunk, mialatt a BKV százmilliós tanácsadói díjakat fizet ki ostoba tanácsokat adó cégeknek, listaárnál drágábban vásárol tömegközlekedési eszközöket, több tízmilliós végkielégítéseket fizet kétévente az egymást váltó „csúcs-menedzsereknek”, és luxusautót tol a seggük alá alájuk évente -közben az utasokat zaklatják a biztonsági-jegyellenőrök. Néha a tettlegességig fajul az egyszerű rutin művelet, közben az éves szinten milliárdos veszteséget nem a főváros és környéke -tehát az a térség melynek közlekedését szolgálja, finanszírozza, hanem az állam. A környéki települések egyetlen fillért nem adnak a BKV járatok üzemeltetésére, cserébe viszont a  közig határon kívül lehet második jegyet érvényesíteni… (Itt álljunk meg egy szóra. Ha vonaljegy van a kezemben, akkor elég az egy darab, ellenben ha bérletem van, amellé mindenképpen kell érvényesítenem még egyet!) A főváros a vállalat költségvetése 10%-ának megfelelő összeggel száll be, de azt sem üzemeltetésre, csak fejlesztésre. A maradék 90%on osztoznak az utasok és az állam, illetve az egyéb bevételek…

Osztok szorzok, a BKV támogatás összege a közalkalmazottak fizetéséből lespórolt 13. havi illetmények összegének (nagyjából 160 milliárd forintot kap ki az állam a zsebükből) negyede. Igen, negyede, tehát minden negyedik közszolga azért nem kap 13. havi illetményt, mert a BKV-t finanszírozza. Most tessék még egyszer átgondolni, hogy vajon a nagyjából 3200 magyar településen dolgozó közalkalmazottak hány százaléka élvezi a BKV színvonalas szolgáltatásait?

Dr Szabó Pál, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium bársonyszékének birtokosa e szavakkal köszönti intézménye weboldalának olvasóit: Célom és feladatom, hogy az ország lakosainak érdekeit szolgálva vezessem a minisztériumot, szabályozzam a felügyeletemre bízott területeket.

Legalább is leültetném Szabó Pált, Bajnai Gordont, Demszky Gábort és Kocsis Istvánt, a BKV jelenlegi vezetőjét... Befalaznám őket, étlen, szomjan, és míg megoldást nem találnak, ki sem jöhetnének. Aztán, ha megvan a megoldás, fehér füstött eregetnek a kéményből...

Szólj hozzá!

Címkék: bkv pénzügy főváros belpolitika

A bejegyzés trackback címe:

https://diszmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr23791747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.