Hat napig tartott a BKV sztrájk, mire hétfőn hajnalban elindulhatott a közlekedés a fővárosban. A hat napos tortúrának van néhány érdekes hozadéka.
Legérdekesebb jelenség az volt, mikor a miniszterelnök jelölt fővárosi szocialista képviselő bejelentette: Az autók bizonyos esetekben használhatják a buszsávokat. A rendőrség pár órán belül cáfolt: Egy politikusnak semmilyen felhatalmazása nincs arra, hogy önkényesen módosítsa a KRESZt. TV-rádió hirdette a politikus szavait. Az autóst illeti a büntetés, ha ezek után a buszsávban posztoló rendőr megbünteti? Tudom, a törvény nem ismerete nem mentesít, de ez talán némileg más...
Ombudsmani ajánlás az utasok kárpótlása. Milyen károk merülhettek fel? Ismerek olyat, aki a város egyik végéből a másikba gyalog járt dolgozni majd egy hétig. Az addig rendebn van, hogy adunk a népi testkultúrának, de szmogban gyalogolni mégsem olyan egészséges.
Aztán itt van a bérlet kérdése is. meghosszabítják a bérletek érvényességét a sztrájk hat napjával? Persze az is érdekes, hogy azok a dolgozók, akik cégüktől egész évre előre egy tömbben megkapták a bérleteket, milyen kárpótlásra számíthatnak?
Aztán olyat is tudok, aki több napig nem tudott bejárni dolgozni, vagy csak jelenős késésekkel, ami a fizetésén is meglátszik. Ők mire számíthatnak?
De most olvasok néhány érdekes cikket, amire eddig nem is gondoltam. A ritkán közlekedő, zsúfolásig megtelt járműveken jelentősen megszaporodtak a zseblopások. Nekik mit tud ajánlani a BKV? Az rendben van, hogy csúcsidőben tömve vannak a 4-6os villamosok, de a húsz percenként járó kocsikban balkáni állapotok uralkodtak néha. Arról nem is beszélve, ha ráadásul buszok jártak a villamos helyett.
Így hát aztán ez a havas reggel mégsem ad okot a felhőtlen boldogságnak akkor sem, ha végre tömegközlekedve, normál útvonalon a megszokott rend szerint jut el a dolgozó a munkahelyére. Kíváncsi vagyok a válaszokra.
Utolsó kommentek