HTML

Díszmagyar - Az álhírgyár

Az oldalon található bejegyzések sajátos véleményt tükröznek, nem pártok vagy politikai csoportok kialakított véleményét mutatják be. Amennyiben az itt olvasottak további gondolatokat ébresztenek, írjon hozzászólást. Tegyen így akkor is ha véleménye nem egyezik a szerző véleményével!

InMemoriam

Nem Nem Soha!

Utolsó kommentek

  • cxc: A veszély a hegymenete optimalizált terepjáróban rejlik. Ha az ilyen szürke autó nagyobb átétbe k... (2014.04.09. 21:12) Orbán Express
  • cxc: Ez volt az első gondolatom ahogy pár nap különbséggel ÉK ban és Iránban is volt rengés :-) (2013.04.11. 17:56) Klasszikus összeesküvés elmélet?
  • Nomen Nescio: Én Európa erejét pont a sokszínű kultúrájában és nem a "globalomaszlagosított" olvasztótégelyben l... (2013.04.09. 21:23) Kétegyország
  • cxc: Megint belepofázom a saját magam hülyeségét :-) Elvégre én is hűséges olvasója vagyok a blogodnak... (2013.04.09. 15:47) Kétegyország
  • cxc: Csak annyira árnyalt amennyire árnyaltnak akarod látni. Próbáld meg elmagyarázni a gyerekednek, ho... (2013.03.25. 14:44) "Kétmagyarország" hány ország?
  • Utolsó 20

Tavaszi ének - 2010. március 15.

2010.03.15. 08:36 Nomen Nescio

Ez egy amolyan visszaemlékezés az elmúlt évek márciusaiból. Elmúlt nemzeti ünnepek szelleme.

Az első emlékeim egyike, hogy nemzetiszínű zászlókat kellett festeni az óvodában. Szerettem csinálni, Előbb a papírra kellett festeni a piros és zöld csíkokat, majd ki kellett vágni és a hurkapálcikára ragasztani. Rengeteg gyönyörűséges Magyar zászlót készítettünk. Csak azt nem értettem, hogy mi a fenének kell piros, sarlókalapácsos zászlókat is készíteni. Én jószándéktól vezetve azt kérdeztem, ez milyen zászló? -Hát nem tudod, te kis butus: Ez a szovjetúnió zászlaja. -És március 15 nem magyar ünnep? -De igen, és mi nagyon jóba vagyunk a szovjetúnióval, ezért tesszük ki a piros zászlókat is. Aztán néhány év múlva, amikor már kicsit többet tudtam a történelemről, akkor az előző kérdések mellé kerültek újabbak is.

Az első szabad március 15. Ketten mentünk egy barátommal. Persze, hogy ott kellett lennem. A múzeum előtti tömeg hatalmas volt. Amikor megjegyeztem, hogy át kell verekedni magunkat a tömegen, hirtelen mintha megnőtt volna a tömeg. Legalább is körülöttünk sokan lettek. Feltűnően sok volt a rendezvényen az utcaseprő. És mindegyiknek a mellénye alól kilógott a rádió antennája... Hát igen, a szemetet gyorsan el kell takarítani, arra meg kell a gyors kapcsolattartás...

Aztán sokáig nem mentem rendezvényekre. Évekkel később egyszer megint voltam, de csak megerősítette a véleményem. Nem kedvelem a tömeget. Nem szeretem magamon érezni, ahogy a személyiség feloldódik a nagy egységben. Én erre nem vagyok alkalmas. A korábbi májuselsejei együtt masirozós rossz emlékek, a rádiókapcsolatban álló utcaseprők, a teleszkópos száron lévő halszem optikával a megfigyelt csoportokat fényképező technikusok és ez az egész átpolitizálódott hangulat engem nem vonz.

Soha többet nem mentem el ilyen ünnepélyekre. Tévéből néztem a testőtáncot Demszky rendezvényén, ahogy az alacsonyan szálló tojások előtt nyitogatták az ernyőt. Tévéből láttam a 2006-os eseményeket. A tüntetőket verő azonosíthatatlan rendőrnek látszó tárgyakat. A maszkot viselő, rendőrautót és kukát gyujtogató, tüntetőnek álcázott tárgyakat. A véletlenül elindult tankot. A saját maga előtt képzett mocsárban megfeneklő locsolókocsit (vízágyú), és a TV székházat ostromló embereket...

Az utóbbi években inkább kirándulni mentünk az állami ünnepeken. Hallottam sokaktól, hogy ilyenkor félnek. Nagyanyám úgy engedett el régen, hogy vigyázzak magamra, mert ez a készülődés... Vigyázzak magamra... Aztán hallok sok olyat, hogy inkább elmennek a városból, mert forradalom készül, mert terror készül, zavargásokra készülnek. Mások meg pogromoktól félve zárják magukra a lakás ajtaját. Szomorú ünnep az ilyen!

A parlament előtt ott voltam ősszel a tüntetők között, akik aztán tényleg megunták és hazamentek. Akkor azt mondtuk: Ez nem a te őszöd, aztán kiderült nem is a miénk. A maradék demonstrálót meg kitessékelték az ország háza elől, mert parkosítás után műveleti területnek minősítették a parkolót és környékét. Nincs ilyen fogalom a rendőrség eszközkészletében és szóhasználatában. Nem baj, Görgényiék megalkották ezt is. És valóban hadművelet volt ez. Hadművelet a demokrácia ellen. De én most nem is erről beszélek.

Most március 15ről beszélek. Arról, amit nekem jelent. Arról, ami bennem megfogalmazódik az ünneppel kapcsolatban. Nem szeretem aktualizálni a történelmet. Nem szeretem, de látom a párhuzamot -bár egy kicsit erőltetett. Ettől a tavasztól sokan várnak sokat. Sokan készülnek a változásra, arra, hogy majd varázsütésre megjavulnak a dolgok és hirtelen virág sarjad majd a hó alól. Sokan hisznek a csodákban és várják a csodákat. Pedig nem csoda vár ránk, hanem kemény.

Március 15., reggel fél kilenc. Erős szél fúj, elviszi a felhőket látni helyenként a kék eget. Az állami ünnepségeket kordonok mögé záró hatalom valószínű, hogy utóljára ünnepel zárt körben. Orbán budára megy -azt mondják megfutamodott. Mi is megfutamodunk, idén is inkább kirándulni megyünk -ahogy eddig is.

 

Szólj hozzá!

Címkék: ünnep

A bejegyzés trackback címe:

https://diszmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr161840427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása