Röpködnek a milliárdok, és az egymásnak ellentmondó információk. Kedden még arról számolt be Pichler Ferenc, a Pénzügyminisztérium szóvivője, hogy a BKV nem kap kiegészítő támogatást, majd még aznap Demszky Gábor főpolgármester arra utalt, hogy a főváros reményei szerint a parlament a költségvetési módosító indítványok között megszavazza azt is, amely plusztámogatáshoz juttatja a BKV-t. Szerdán Gyurcsány Ferenc a kormányszóvivői tájékoztatón már a támogatás nagyságrendjéről is adott felvilágosítást, amely 40 milliárd körülire tehető.
Ha jobban belegondolunk, mialatt a BKV százmilliós tanácsadói díjakat fizet ki ostoba tanácsokat adó cégeknek, listaárnál drágábban vásárol tömegközlekedési eszközöket, több tízmilliós végkielégítéseket fizet kétévente az egymást váltó „csúcs-menedzsereknek”, és luxusautót tol a seggük alá alájuk évente -közben az utasokat zaklatják a biztonsági-jegyellenőrök. Néha a tettlegességig fajul az egyszerű rutin művelet, közben az éves szinten milliárdos veszteséget nem a főváros és környéke -tehát az a térség melynek közlekedését szolgálja, finanszírozza, hanem az állam. A környéki települések egyetlen fillért nem adnak a BKV járatok üzemeltetésére, cserébe viszont a közig határon kívül lehet második jegyet érvényesíteni… (Itt álljunk meg egy szóra. Ha vonaljegy van a kezemben, akkor elég az egy darab, ellenben ha bérletem van, amellé mindenképpen kell érvényesítenem még egyet!) A főváros a vállalat költségvetése 10%-ának megfelelő összeggel száll be, de azt sem üzemeltetésre, csak fejlesztésre. A maradék 90%on osztoznak az utasok és az állam, illetve az egyéb bevételek…
Osztok szorzok, a BKV támogatás összege a közalkalmazottak fizetéséből lespórolt 13. havi illetmények összegének (nagyjából 160 milliárd forintot kap ki az állam a zsebükből) negyede. Igen, negyede, tehát minden negyedik közszolga azért nem kap 13. havi illetményt, mert a BKV-t finanszírozza. Most tessék még egyszer átgondolni, hogy vajon a nagyjából 3200 magyar településen dolgozó közalkalmazottak hány százaléka élvezi a BKV színvonalas szolgáltatásait?
Dr Szabó Pál, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium bársonyszékének birtokosa e szavakkal köszönti intézménye weboldalának olvasóit: Célom és feladatom, hogy az ország lakosainak érdekeit szolgálva vezessem a minisztériumot, szabályozzam a felügyeletemre bízott területeket.
Legalább is leültetném Szabó Pált, Bajnai Gordont, Demszky Gábort és Kocsis Istvánt, a BKV jelenlegi vezetőjét... Befalaznám őket, étlen, szomjan, és míg megoldást nem találnak, ki sem jöhetnének. Aztán, ha megvan a megoldás, fehér füstött eregetnek a kéményből...
Utolsó kommentek