HTML

Díszmagyar - Az álhírgyár

Az oldalon található bejegyzések sajátos véleményt tükröznek, nem pártok vagy politikai csoportok kialakított véleményét mutatják be. Amennyiben az itt olvasottak további gondolatokat ébresztenek, írjon hozzászólást. Tegyen így akkor is ha véleménye nem egyezik a szerző véleményével!

InMemoriam

Nem Nem Soha!

Utolsó kommentek

  • cxc: A veszély a hegymenete optimalizált terepjáróban rejlik. Ha az ilyen szürke autó nagyobb átétbe k... (2014.04.09. 21:12) Orbán Express
  • cxc: Ez volt az első gondolatom ahogy pár nap különbséggel ÉK ban és Iránban is volt rengés :-) (2013.04.11. 17:56) Klasszikus összeesküvés elmélet?
  • Nomen Nescio: Én Európa erejét pont a sokszínű kultúrájában és nem a "globalomaszlagosított" olvasztótégelyben l... (2013.04.09. 21:23) Kétegyország
  • cxc: Megint belepofázom a saját magam hülyeségét :-) Elvégre én is hűséges olvasója vagyok a blogodnak... (2013.04.09. 15:47) Kétegyország
  • cxc: Csak annyira árnyalt amennyire árnyaltnak akarod látni. Próbáld meg elmagyarázni a gyerekednek, ho... (2013.03.25. 14:44) "Kétmagyarország" hány ország?
  • Utolsó 20

Szlovák győzelem?

2010.06.25. 11:54 Nomen Nescio

A szabad mozgás jogosultságának egyik eleme a formalitások nélküli határátlépés. Mára minden EU polgár szabadon mozoghat a megyehatárként felfogható tagállami államhatárokon. A Schengeni Egyezmény biztosítja az EU belső határainak ellenőrzés nélküli átlépését.

Az Európai Bizottság "zseniális" döntést hozott. Egyik államnak sem adott igazat, de lehetőséget kínált mindkettőnek, hogy a maga szájíze szerint értelmezze azt.

A baloldali média máris ráált arra, hogy magyar vereségről beszéljen, holott a határozatban hivatkozott jogelvek egyszerűen nem léteznek. Nincsenek állam és nemzetközi egyezmények, melyek a polgárokon kívül vagy felettük rendelkezne a közéleti személyiségek szabad mozgásáról.

A megemlített jogelvek a közéleti és politikai személyiségeket megillető védelemről szólnak, a beutazás korlátozásának lehetősége nélkül. A kockázatot mindkét félnek elemeznie és vállalni kell, de a vendéglátó részéről nem megfelelő megoldás a kiutasítás.

Érdekes is volna, ha az átlagemberhez képest korlátozott szabadsággal rendelkezne adott esetben akár egy államfő. A Szlovák érv, miszerint Sólyom László vállalhatatlan kockázatot jelentett volna, egész egyszerűen szemenszedett hazugság.

Nézzük a döntés hátterét és annak lehetséges következményeit. Abban biztosak lehetünk, hogy az Eu nem áll ki teljes mellszélességgel a térségben felmerülő vitás kérdések rendezése érdekében. Amikor mégis megnyilvánul, úgy kedvezőtlenül ítéli meg a magyar igényeket, panaszokat.

Így volt ez a nyelvtörvény kapcsán, amikor a kijelölt biztos gyakorlatilag változatlan módon helyben hagyta a kisebbségek nyelvhasználatát erősen hátrányos, és méltánytalanul korlátozó intézkedéseket. Így volt akkor is, amikor a kiterjesztett és megkönnyített állampolgárságról döntött a frissen megalakuló parlament, melyre Szlovákia azonnali válaszként büntetéssel rendelte súlytani a magyar intézkedés leendő kedvezményezettjeit.

Most sem történt más, mint Európa inkább behunyja a szemét, vagy kényelmesen másfelé tekint. Nem létező alapelvekre hivatkozva lerázta magáról az EB a két kakaskodó középkeleteurópai kisállam cívódását.

Szlovák oldalról elismerik, hogy az incidens mindkét fél számára kínos. Az EB határozata alapján szeretnék, ha azt mindkét állam tudomásul venné. és a jövőben a barátságosabb légkör megteremtésén fáradoznának.

A Magyar külügyminisztérium álláspontja ezzel szemben az -teszem hozzá: helyesen, hogy a határozattal a kezében nemzetközi bírósághoz fordul jogorvoslatért.

Ez a döntés egyrészt nem oldja fel a kínos helyzetet, másrészt megoldási javaslatot sem ad a jövőbeni hasonló helyzetekre. Ugyanakkor az tisztán látszik, hogy az Unió igyekszik magát kivonni a térség sajátos problémáinak a rendezéséből. Ez az oldjátok meg magatok hozzáállás csak azért tűnik számomra aggályosnak, mert a huszadik századi nagyhatalmi, így az Unio alapító államainak hathatós közbenjárásával alakult ki mindaz a feszültség, ameléy a térség stabilitását veszélyezteti.

Európának saját jól felfogott érdeke kellene lennie, hogy az általa (elődei által) is kiváltott problémákat a lehető legkisebb károkozással igyekezzen megoldani, vagy a konfliktusok szereplőit az összes fél számára elfogadható megoldás feláűllítására ösztönözze.

Mindezektől függetlenül Magyarországnak is jól felfogott érdeke kell, hogy legyen egyrészt saját érdekeinek érvényesítése, így az érdekérvényesítő képesség erősítése a térségben és az EUban egyaránt, márészt akár a jogos érdekek felett is törekvés a legalább megfelelő, de inkább a jó együttműködésre a térség államaival és az EUval kapcsolatban. Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy érvényesíthetők ezen elvek egyszerre, bármely elv csorbulása nélkül.

Hajrá külügyminisztérium, hajrá Magyarország!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://diszmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr662109069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása